Monday, October 20, 2008

KREMALI TELKADAYIF

Arkadaslar Merhaba, ben Ramazan Bayraminda yaptigim tatlinin tarifini sizlerle paylasmak uzere resimlemistim ama bir turlu kismet olmadi hazirlayamadim. Bugun artik dusundumki Kurban Bayrami yaklasiyor. Tatlinin tarifini veriyim belki arkadaslar Kurban Bayraminda denemek isterler. Degisik ve lezzetli bizim evde cok sevilen bir tatli cesiti.

Tatlimizi dilimledigimiz zaman krema 'nin arada kaldigi belirginlesiyor yaptigimiz krema olcusude tam ayarinda hem goruntu hemde lezzeti tamamliyor.


Malzemeler:
450 gram Kadayif
600 gram Tereyagi
Yarim Kilo su
Yarim kilo sivi krema
5 yemek kasigi misir nisastasi
8 yemek kasigi seker
Once misir nisastasi, seker, sut, krema muhallebi kivaminda karistirararak pisirilecek. Pistikten sonra ilimasi icin kenara birakiyoruz.
Kadayifin yarisini tepsimizin altina esit sekilde seriyoruz. Uzerine hazirladigimiz muhallebiyi dokuyoruz ve onun uzerinede kadayifin kalan yarisini seriyoruz.
600 gram tereyaginin hepsini eriterek tepsimizdeki malzemenin ustune kasik kasik uzerlerini islatacak sekilde dokuyoruz. Isinmis firinda nar gibi kizaracak sekilde pisiriyoruz. Pistikten sonra firindan cikarip sogumaya birakiyoruz.
Serbeti icin :
2 su bardagi seker
2 su bardagi su cok az limon suyu
Serbetini en son hazirliyoruz bu arada pismis kadayif soguyor ve serbeti sicak olarak kadayifin uzerine dokuyoruz. Afiyetler olsun.


9 comments:

Anonymous said...

Bu muhtesem kremali telkadayifini tatmis birisi olaraktan, canim anneme ellerine saglik diyorum.

Esin

Anonymous said...

Bu muhtesemdende ote harika bir tatli. Yapmayi dusunen herkese tavsiye ederim, bundan sonraki her bayramda istenecek bir tatli olacaktir!

Admin said...

Sevgili Aslim
kadayifi cok severim valla, tr de yedim, seninki de en az o kadar guzel duruyor, afiyet olsun ve de ellerine saglik canim, bu arada senden alinacak tarifler cogaliyor:)))
Hepinizi cok optum ve kocaman selamlar evdekilere...

NuR said...

Oooooooo, güzel karşılama, çok az tatlı sever biri olarak, kadayıf favorimdir, bir de güllaç. Ellerine sağlık canım
Sevgiyle kal

NuR said...

Canım, kısa süreli bir kapatma olayı yaşadık, çok yanlış bir şeydi, sanırım çabuk farkettiler, ayptıkları yanlışı, bugün açıldı, ben de blog gezimi yapıyorum:))

Anonymous said...

Canım Aslı Teyzecim,

Uzun zaman oldu ziyaretine gelemiyeli... Çok çok özledim sizleri, hepinizi ayrı ayrı öpüyorum hasretle.

Bu arada tariflerini sakın eksik etme bizlerden , yemek konusundan çok çekiyorum ben bu arala. Her gün değişik bir şeyler pişirmek çok zormuş , yeni anlıyorum :))Bu güzel tariflerini tek tek yazıyorum.

Sevgiyle Kalın,
Selamlar
Elif

♥ KNITTING ART said...

Ellerine sağlık Aslı'cığım :) Kızım 1 hafta sonra 20 günlüğüne geliyor-Heyecanlıyım... Hepinize sevgilerimi bırakmaya uğradım-Mine
ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ

sarımutfak-hande said...

ellerine sağlık cnm nefis görünüyor
sevgiylekal

Anonymous said...

Canııım... Haberlerini şimdi aldım, çok sevindim. Türkiye'ye dönüşünüz "hayırlı-uğurlu" olsun... Özlemiştim ben de seninle yazışmayı :) Belki günün birinde görüşmek-tanışmak ta kısmet olur. Sana kolay gelsin...

Bu kadayıf ta gene çok DAVETKAR görünüyor, ellerine sağlık. Ucundan tattım bile... Çok severim de sadece tadımlık yerim (Bu yaşlarda en iyisi bu sanırım)
Sevgilerimle ღ , Mine

eXTReMe Tracker