Monday, September 15, 2008

SEKERPARE

Merhabalar

Uzun bir aradan sonra tekrar dondum siteme ve sizlere guzel bir tatli tarifi vererek guncelliyorum sayfami. Sekerpare hepimizin cok sevdigi bir tatli cesidi yakinda bayraminda geliyor olmasi sebebiyle sizlere yapabileceginiz kolay bir bayram tatlisi sunuyorum. Ayrica Ramazanda iftar yemeklerinin uzerinede serbetli ev yapimi guzel bir tatli cesiti olur diye dusundum.


Ben tepsiye cok yan yana dizmisim sizler biraz aralikli dizerseniz sekilleri cok daha mukemmel olur arkadaslar. Tadi gercektende cok lezzetli herkese denemesini tavsiye ederim.


Sekerpare Tarifi:
Malzemeler
250 gr Margarin (oda sicakliginda olacak)
2 Yumurta (Yumurta sarisinin birini uzerine surmek icin ayiriyoruz)
1 Kahve fincani Pudra Sekeri
1 Paket Vanilya
1 Paket Kabartma tozu
Aldigi kadar Un
Serbet icin: 3 Su Bardagi Seker
2.5 Su Bardagi Su
1/2 limon suyu
Once Seker ve su kaynatilir ocaktan indirmeye 5 dk kaldiginda limon suyu ilave edilir. Serbet hazir olduktan sonra ocaktan alip sogumaya birakalim.
Hamurun Hazirlanisi:
Yumurta , Margarin, Pudra Sekeri,Vanilya, Kabartma tozu ve aldigi kadar un (Unu kontrollu katalim fazla olmasin) Yogurulacak ve hamur kivamina geldiginde kucuk parcalara ayirip yuvarliyoruz. Hamurun ortasina arzuya gore ceviz ,findik,yada fistik yerlestiriyoruz. Son olarak yumurta sarisi surup firinda pisiriyoruz.
Sekerpareler sicakken sogumus serbeti uzerlerine dokuyoruz.
Deneyen arkadaslara afiyet olsun.
Saglicakla kalin..

8 comments:

NuR said...

Sevgili Aslı, aranın daha fazla uzamamasına sevindim:) Şekerpare ve Kemal Paşa anneciğimin favorileridir. Rahmetli babacığım pek severdi. Ben tatlı özürlü biri olarak ev ahalisi için arada sırada yaparım. Ellerine sağlık canım, afiyet olsun. Dolmacık iyi mi, mıncır
Sevgiyle kal

Aynur said...

hosgeldin!! hosgeldik hepimiz :)

ellerine saglik nefis gozukuyo bende cok severim ama hic denemedim:)

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Anonymous said...

Ellerine saglik annecigim. Kolay bir tatli olmasina ragmen hem goze hem damaga hitap ediyor. Bayram tatlini da dort gozle bekliyoruz :)
Dolmaya ve sana opucukler.

Aynur said...

ALLAHIN REHMETİ VE BEREKETİ ÜZERİNİZE OLSUN KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN

Hayirli Cumalar

Selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

♥ KNITTING ART said...

Hoşgeldin ASLI'cığım, ellerine-emeğine sağlık, tatlı harika :)Dolma'yı da yedim... Hayırlı-bereketli Cuma'lar ve KANDİLler dilerim. Sevgilerimle,Mine

Admin said...

Sevgili Aslicim nihayet sayfani guncellemisin maalesef vakitsizlikten yeni ziyaret edebilyorum seni, vallahi cok utandim bu kadar gec yorum yazdigim icin.
Canim tatli cok guzel gorunuyor, eline saglik.
Hepinizi cok optum, selam ve sevgiler...

Anonymous said...

Valla askerleri dizmissin anne yine.. Dokturuyorsun masallah bu aralar. Senin ve teyzemin ellerinize saglik.. Diyette olmasam biraz daha yap yiyelim dicem ama.... :):) Kocaman opucukler.

Anonymous said...

Valla askerleri dizmissin anne yine.. Dokturuyorsun masallah bu aralar. Senin ve teyzemin ellerinize saglik.. Diyette olmasam biraz daha yap yiyelim dicem ama.... :):) Kocaman opucukler.

eXTReMe Tracker