Tuesday, April 1, 2008

INCIR TATLISI

Arkadaslar Merhaba


PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 20 ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com arkadasimiz yapiyormus. Etkinligine benide davet etmis kendisine buradan cok tesekkur ediyorum bende Buyuk Kizimin cok guzel yaptigi bir tatliyla katilmak istiyorum. Mucizembenibul arkadasimiza once istedigi mucizenin en kisa zamanda hayirlisi ile kendisini bulmasini dileklerinin gercek olmasini diliyorum. Sonrada etkinliginin bol ziyaretci ve katilimli olmasini umuyorum. Kolay gelsin arkadasim.



Ustteki resmi fikir olmasi acisindan tencerede kaynadiktan sonra cektik. Incirlerin uzerinde karameller olusuyor sonra onlar donuyor lezzeti tamamliyor.

Alttaki resimde biraz bugulu cikmis ama sizlere gereken fikri veriyor sanirim :))



Cok zaman ve masraf gerektirmeyen serbetli tatlimizin tarifi soyle :

Malzemeler:

20 Tane incir
1 su bardagi ceviz


Serbet icin :

4 su bardagi sut
1 su bardagi seker

Serbeti kaynatip kenarda hazir bekletiyoruz.

Yapilisi:

Incirleri ilik suda 15 dk yumusamalari icin bekletiyoruz. Sudan cikarip, saplarini temizleyip , parmagimizla iclerini yuvarlak olacak sekilde itekleyerek aciyoruz.
Dovulmus cevizi incirlerin iclerine dolduruyoruz. Tepsiye yada Tencereye bir kat olmak uzere doldurulmus incirleri diziyoruz. Sicak serbeti incirlerin uzerine dokuyoruz ve hizli ateste hepsini birden kaynatip atesi kisik ayara aliyoruz. Hafif ateste serbetin 4 / 1 i kalana kadar kaynatiyoruz. Ocaktan aldiktan sonra sogumasini bekleyip servis yapiyoruz.

Denemek isteyenlere simdiden afiyet olsun.

Herkese Mutlu Gunler diliyorum Arkadaslar.

25 comments:

sarımutfak-hande said...

ımmm kızının eline sağlık canım
sevgilerimle

Anonymous said...

emeğine sağlık canım
tarifini aldım
katılımın için çok teşekkür ederim
görüşmek üzere

Aynur said...

allah allahhh nasil olurda gozumuzden kacar acaba mailiniz gelmemis olabilir mi ? Yayinladinizmi yolladiginiz tarifi? yolladiginiz mail adresini söleseniz bende cok aramadan ulasmaya calisirim eger gelmis ise .

kusura bakmayin en kisa zamanda telafi edicez insallah:)

ellerinize saglik

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Aynur said...

tamam yayinlandi canim kusura bakma Ok

selamlar

MUTFAKISTAN said...

degisik ve cok guzel bir tatli ,kizinizin eline saglik sevgiler

bedaliza said...

aslıcım iyi akşamlar canım.incir tatlın çok güzel görünüyor.çok da değişik hiç görmediğim duymadığım bir tatlı denemek te yarar var)))kızının ellerine sağlık tatlım.çok teşekkür ederim sergime gösterdiğin ilgiye.saol canım seni ve dolmamı öptüm

Anonymous said...

ASLICIGIMMM BU COK GÜZEL BIR TATLIYA BENZIYOR,INCIR ALIR ALMAZ HEMEN TARAFIMDAN YAPILACAKTIR CANIMCIM:)))
ASLIMMM KIZLARINI COK ÖPÜYORUM,TAAA ORALARDAN BANA MORAL VE ENERJI KAYNAGI OLUYORLAR SAGOLSUNLAR CANIM BENIM.
HATICEYIDE KUCAK DOLUSU ÖPÜYORUM,NASILSA GÖRÜSTÜGÜNÜZÜ DÜSÜNÜYORUM,UNUTMA SÖYLE GÜLDEN SANA SELAM GÖNDERMIS DIYE.ARTIK COK UYKUM GELDI.HATICEYE YARIN UGRARIM KISMETSE:)))

IYI GECELER CANIMCIM:)))

Admin said...

ASLICIM, BUYUK SIRINEMIN ELLERINE SAGLIK, CEVIZ VE INCIR BIR ARADA EMINIM NEFISTIR. CANIM HERKESI COK OPTUM SELAMLAR.
GULDENCIM SELAMUNALEYKUM :))) BENDE SENI COK OPUYORUM CANIM...

Anonymous said...

Güzel ve de marifetli yeğenimin ellerine sağlık:) Tatlılar çok nefis gözüküyorlar. Bu gidişle usta bir aşçı olacak. Hergün kendisini biraz daha geliştiriyor.:) Size de afiyet olsun. Hepinizi çok öpüyorum.

♥ KNITTING ART said...

OFF, OFF Gene EN SEVDİĞİM TATLIyı yapmışsın ASLI'cığım.Her BAYRAM hemen hemen bunu yaparım ben de...
Ellerinize sağlık, afiyetler olsun!
Thanks for your comment in English too...You're right my daughters are too glad for them all, and they don't want to buy any new ones from shops any more!SEVGİLERİMLE CANIIIM,

Ayse Pamuk said...

Hayatım çok fena bi tatlı bu valla ben yesem hiç yorulmadan 6 kat iner çıkarım eşimden uzak tutmam gerek tabii:))ellerine sağlık

rümeysaninrüyasi said...

günaydınlarr hayırlı cumalar ellerinize sağlık nefss gözüküyor sevgiyle kalın

made in funda said...

incire bayılırım tatlısına daha da çok.eline sağlık kızının canım.nefis olmuşlar..

Anonymous said...

ASLICIM HAYIRLI CUMALAR CANIM,SEVGILERIMI BIRAKTIM.ÖPÜYORUM COKKKK.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Asli Teyzecim Merhaba,

Eger yemek tarifi defterimi acarsaniz ilk tarifimin canim arkadasim tarafindan bana daha once verilen ve bir cok kez denenmis olan bu guzel incir tatlisi tarifi oldugunu gorursunuz.En basa yazdim onu:)) Canim arkadasimin ellerine saglik.Seninde ellerine saglik bizlerle yazip paylastigin icin.

Not: Yapmis oldugun zebra keki kismet olupda yiyenler tarafindan buyuk begeni aldi. Hatta kimileri "Hayatimda yedigim en guzel kek" dedi. Bende dahil.:))tekrar tesekkurler.

Butun herkesi opuyor, saglikli guzel bir hafta sonu diliyorum.

Ceyizleri sahibi Elif..

Anonymous said...

ASLICIM EN KISA ZAMANDA YOGURT TARIFINIDE VERIRIM INSALLAH.EVDE YOGURT YAPMAZMIYIMKI.EN AZ HAFTADA IKI KILOLUK YOGURT MAYALARIM.SEVERIZ EV YAPIMI YOGURDU BIZ:)))

IYI PAZARLAR ASLIM,SEVGIYLE KAL CANIM BENIM.

Anonymous said...

ASLI'cığım güzel akşamlar dilemeye uğradım.Mimo'nun son resimlerinden birkaçını gönderdim.Aradaki "kilo" farkı beni çok üzüyor ama buna da razıyız.Hepinize SEVGİLER bırakıyorum.SÜPER bir hafta diliyorum...

NuR said...

Sevgili Aslı,
Anneciğim pek sık yapardı, rahmetli babacığım çoook severdi. Ellerine sağlık, afiyet olsun. Dolma nın keyfi yerine geldi mi? Sık yüksük murnunu benim için
Sevgiyle kal

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

ASLICIM GÜZEL BIR HAFTA DILEMEYE GELDIM,KIZLARINI VE SENI COK ÖPÜYORUM,AKSAMA EVE GELINCE GÜLDEN TEYZELERININ TAVUK KAPAMASINI DEGERLENDIRSINLER,BAKALIM ONLARDAN OLUMLU NOT ALIRMIYIM:)))

bedaliza said...

canım arkadaşım çok teşekkür ederim saol.sergi resimlerini sorun giderilirse yayınlıycam.çok büyükler küçültemedim.kardeşimden yardım istedim bakalım ne zaman olur)))aslıcım kendine iyi bak seni ve dolmamı öpüyorum

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

ASLICIGIM CANIM COK TESEKKÜR EDRIM TATLIM BENIM,SEVGILERIMI BIRAKIYORUM ASLIMA.COK GÜZEL BIR GÜN GECIRMENI DILIYORUM.
ÖPÜLDÜN CANIM:)))

rümeysaninrüyasi said...

dolma çok şeker çıkmış tatlıda harika olmuş ellerinize sağlık sevgiler

eXTReMe Tracker