Friday, February 22, 2008

LAZANYA

Arkadaslar Merhaba,


Bugun sizlerle kucuk kizimin cok severek yaptigi ve cok severek yedigi lazanya tarifini paylasiyorum. Umuyorum sizlerde begeneceksiniz.


Kizlarim mutfakta yemek , pasta, borek, yapmayi cok seviyorlar ozellikle degisik tarifler denemek hoslarina gidiyor tabiki yaptiktan sonra ovgude bekliyorlar. Servise sunar sunmaz hemen sorarlar " Nasil olmus,Tadi guzelmi,begendinmi, :)) "
Bende bir anne olarak onlarin cabalarini ve ugrasip ortaya birseyler cikarmalarini gururla seyrederim.


Lazanya'ya kullanilacak Makarnanin paketinin uzerinde" firinlanmaya hazir" yazisi var yani makarnayi haslamiyoruz direkt firinda pisecek sekilde hazirliyoruz. Makarnayi gosterecek sekilde bir resimde cektim fikir vermek acisindan.

Kucuk Kizim lazanya'yi yaparken bende elimde fotograf makinasi durmadan resim cektim o kadar cok cekmisimki hangilerini yayinlayacagimi sasirdim o yuzden aralarindan bu 4 resimi yayinlamaya karar verdim. :))




Malzemeler : 10 Kisilik
1 Paket Lazanya Makarnasi
500 gr Mantar
1 Kilo Kabak
750 gr Kiyma
3 Tane Kuru Sogan
500 gr rendelenmis Kasar Peyniri
500 gr Lor Peynir
1 Kilo Rendelenmis Domates (icine 3 bas sarimsak rendelenecek,karistirilacak)
Tuz,karabiber,Pulbiber
Yapilisi:
Kabimiza cok az bir sivi yag koyup Kiyma vs Sogani kavuruyoruz. Dogranmis kabak ve mantari ilave ediyoruz. Hep birlikte bir 10 dk kavuruyoruz. Rendelenmis Domatesi , pul biber,tuz,karabiberi de ilave edip kaynatiyoruz ve hemen ocaktan aliyoruz. Malzemelerin sulu kalmasina dikkat edelim suyunu ocakta cekmesin. Pisirdigimiz bu malzemeler ne kadar sulu olursa lazanya o kadar guzel oluyor cunku dikkat ettiyseniz yag kullanmiyorum.
Tepsimizin dibine pisirdigimiz malzemenin sulu kisimlarindan 3 kasik kadar koyup tepsiyi islatiyoruz. Onun uzerine makarnalari tek kat dosuyoruz ve uzerine bolca hazirladigimiz malzemeden dokuyoruz. Sonra 2 avuc kadar Lor Peynir serpiyoruz onun uzerinede kasar peyniri serpiyoruz. Tekrar tek kat makarna dosuyoruz malzemeden koyup ,lor peynir ve kasar serpiyoruz. Ve 3. kat makarnalari doseyip kalan malzemenin hepsini dokuyoruz uzerine (burada lor peynir serpmiyoruz ) Bolca kasar Peyniri serpiyoruz ve isinmis firinda bir saat kadar pisiriyoruz. Pistigini anlamak icinde makarnaya catal batirip bakiyoruz. Makarna pistiyse lazanyamiz servise hazir demektir.
Afiyetler Olsun..
Arkadaslar Hepinize guzel bir hafta sonu diliyorum Saglik ve Mutlulukla dolu olsun...


26 comments:

made in funda said...

lazanya deyine aklıma garfield geliyor.ben de bu lazanyalara bayıldım.adını çok duyduğum ama hiç denemediğim bir yemek.bu lazanyalar muhteşem olmuşlar vallahi ağzım sulandı şimdi.

Admin said...

ASLICIM MERHABA,
TARIF 10 KISILIK DIYE OKUYUNCA GULDUM SOYLE BIR, EEE AILE GITGIDE BUYUYOR DIMI. BEN LAZANYALARI HASLIYORDUM, BILMIYORDUM FIRINDA YUMUSADIGINI, AKLIMIZDA OLSUN. KUCUK KIZIMIZIN ELLERINE SAGLIK, AFIYET OLSUN.
CANIM SANA SURPRIZIMIN ILKI BU UYELIK DURUMUMDU, GERCEKLESTI, IKINCISI BU KIRALIK SOGUK ATOLYEDE SIZ ARKADASLARIM ICIN COK GUZEL SEYLER YAPTIM ONLARIN TAMAMLANMASINI BEKLIYORUM VERMEK ICIN, SITEME HENUZ GUZEL BIR SRAMIK MODELI KOYMADIM YENILERI BEGENECEGINDEN EMINIM.
EN KISA SUREDE GORUSMEK UZERE, COK OPTUM, HERKESE COK SELAM VE SEVGILER...

Anonymous said...

O nefis lazanyayı daha önce tatmış biri olarak resimleri görünce olsa da yesek diye düşündüm. Ne tesadüf:) Dün ben de lazanya yaptım ama tabii sizin lazanyayla boy ölçüşemez.:) Resimlerden anladığım kadarıyla babanızın diyeti güme gitmiş:))) Bu gidişle gittiğinden daha kilolu olarak geri dönecek. Neyse uzun bir süre bu güzel tatları bulamayacak. İyisimi bulmuşken bol bol yesin. Afiyet olsun hepinize...

. said...

ASLIMMMM VALLA BEN BILE �ZENDIM KIZLARIINA MASALLAH COK BECERIKLILER,NERDE KALDI BU G�NLERDE B�YLE MUTFAGA YATKIN ELLI KIZLAAAAAR:O)))
Varsada bana cok uzaklarada:)
Canim coook g�zel olmus kizlarinin lazanyasi.
Onlara s�yle g�lden teyzeleri alkisliyor hamburgdan onlari SAK.SAk.SAK.
�vg�n�nde eng�zel� benden olsun onlara.
Allah sevdigine bagislasin insallahhhh:)))

Anonymous said...

Diyer blogumdan yorum biraktim,blogcudan bu lazanyalarin hakkini vermezsem kesin olmazdi aslicigim:)))
KIZLARINI COK ÖPÜYORUM,ELLERINE SAGLIK ,COK GÜZEL OLMUS .
GERCEKTEN BENDE COK SEVERIM LAZANYAYI CANIM.BLOGUMDA YAYINLAMAK KISMET OLMADI HIC BU ZAMANA KADAR.
IYI AKSAMLAR CANIM,SEVGILER.

made in funda said...

ah canım mutlaka denemelisin.tek kelime ile inanılmaz bir lezzet.ağızda un ufak oluyor.süper bişey yani.arkadaş listene eklediğin için çok sağol.ben çokttaaaan eklemiştim senii zaten.tariflerin ve dolman harika!!

♥ KNITTING ART said...

ASLI'cığım ben bu LAZANYA'ya bayıldım.Kızının ellerine sağlık-Afiyetle yemişsinizdir umarım :))Sen de resimleri pek güzel çekmişsin yani...Benimkiler de daha "evli" değiller.O yazıyı yazdım diye mi-böyle bir "kanaat"oluştu? Daha okuyorlar da "pek"niyetleri yok.Kısmetse bahsedeceğim onlardan da..Yakında!
Sevgiler hepinize...Mine

Admin said...

Sevgili Asli Teyzecim,

Yapanin da yazaninda ellerine saglik. Cok guzel gozukuyor ve istah aciyor baktikca:))Sonra da sizde gorup, yapmaya kalkisiyorum( en yakin ornek Pide olayi) kilolari aliyoruz :))

Simdide kafayi seftalili ve kedi dilli pastaya taktim:)Ne yapsam acaba...

Guzel bir hafta diliyorum
Elif

Anonymous said...

ASLLICIGIM TESEKKÜR EDERIM CANIM,YORUMUN ICIN COK TESEKKÜRLER KIZLARININ BÖREGINI DÖRT GÖZLE BEKLEYECEGIM.
BÖREKLERIN HEPSI GÜZEL OLUYOR CANIM HANGISI OLURSA OLSUN,KIM BÖREGE HAYIR DIYEBILIRKI????

Anonymous said...

merhabaa ellerinize sağlık çok güzel olmuşş hoşçakalın sevgiyle kalın

bedaliza said...

İYİ AKŞAMLAR ASLICIM.NASILSIN.LAZANYAYA BAYILIRIM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.KIZLARIN ELLERİNE SAĞLIK.DOLMAM NASIL BU ARADA )))SEVGİLER CANIM

TATLI DİYAR said...

canım
bende seni linklerime ekledim
umarım daha sık görüşürüz
ellerine sağlık lazanya nefis görünüyor
sevgiler

Anonymous said...

Lazanyayı görünce nasıl sevindim anlatamam:)Eşim çok seviyor ve ilk denemem bir faciaydı.Makarnanın arkasında haşlamanıza gerek yok diyordu e bende tarife uydum.Resmen kıtır kıtır sert bişey oldu.Yenecek bişey olmadı yani.Neyse ellerine sağlık enfes olmuş

Aynur said...

yaa abla bunlar böle pistimi yaa ? valla ben hasliyordum.ne marka bu piyaleninmi? burda öle dedigin gibi haslanmadan yapilanlarda var ama dumduzler ben pek begenmiyorum o yuzden kullanmadim hic.nasi oluyorlar bilmiyorum ama lazanyayi cok seviyorum.kizlarinin eline saglik

seninde resimler icin eline saglik:))

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Admin said...

ASLICIM NASILSIN DEMEK ICIN UGRADIM, GUZEL YORUMLARIN ICIN COK TESEKKURLER CANIM, KOYE KOLAYCA GITTIGINIZE SEVINDIM, GORUSMEK UZERE CANIM , HERKESE SELAMLAR.

Aynur said...

YAA ABLACIM TURK LAZANYASIMI BUNLAR ALMAN LAZANYASIMI? BEN TÜRK OLARAK GORUYORUM VE ALMAN OLANLAR YAPILMAYA HAZIR OLDUKLARINI BILIYORUM TURKU HASLAMAK GEREKTIGINI BILIYORUM BAK BENIM BLOGUMDA TAAA EN SONDA VAR BI BAK NE DEMEK ISTEDIGIMI ANLAYACAKSIN:)

Aynur said...

yaa valla alisdim blogcularin cogunun alamanci olmasina dil aliskanligi :))) sanada yansidi ::)) Benim blogumun son sayfalarinda lazanya konusunu gecmisdim o bakimdan söledim yani.Ee peki sende almanya yerine kanada koysaydin ahah:) türk lazanyasimi kanada lazanyasimi olurdu o zaman::))))

öpüyorum

NuR said...

Hıııımmmmm bayılırım, harika, hepinize afiyet olsun, dolma da tadına baktı mı? Kızının ellerine sağlık
Sevgiyle kal

made in funda said...

canım beğenin için teşekkür ederim.kalıp çıkarmıyorum.öncee netten model buluyorum.resmi kaydediyorum.sonrada ekranda büyüterek modeli çıkarıyorum canım.zaten asıl örneği de verdim.benim fotoda örnek gözükmedi.isteyen yapabilsin canım.

Aynur said...

canim o adres mail adresi.tariflerin yollanmasi icin.tarifler henuz yayinlanmaya baslanmadi.baslayinca bildirecegiz..

iyi aksamlarrr :)

Anonymous said...

ASLICIM BU KALP PASTA SIZLERE OLAN YÜREYIMDEKI SEVGIYI AKTARABILIYORMU BILEMIYORUM!!
EMIN OLKI BU GÜZELLIKLER ISTE BU YORUMLARDAN SONRA ORTAYA CIKIYOR CANIM BENIM.
COK TESEKKÜR EDIYORUM,BU ARADA LEZZETI SÜPER BIR PASTA HEMDE HAVUCLU:))))

Anonymous said...

merhaba,

pek severim lazanyayı. kızınızın ellerine sağlık. ne cici bir blog olmuş burası böyle...

sıcacık sevgiler.

Bu sırada sayfamdaki blog manşete yazılarınızın linkini eklerseniz diğer dostlarda yazılarınızdan haberdar olacaklardır. Sizi görmek mutluluk verir.

www.misssgibi.com

haydikizlaretkinliklere.blogspot.com said...

haydikizlardiyete@hotmail.com

adresine etkinlik tariflerinizi alabiliriz :)

katilim icin simdiden tesekkürler

ayse-yaren-aynur-dilek

Admin said...

ASLICIM BIR HAFTA OLDU BU LAZANYA BOZULACAK BURDA DOLABA KALDIR ISTERSEN:)))))
CANIM SAKA BIR YANA BIR HAFTADIR SESIN CIKMIYOR, GEL BI SON YAPTIGIM SERAMIKLERE BAK BEGENDIGINI SIMDIDEN SOYLE AYIRAYIM SENIN ICIN, COK OPTUM EVDEKILERE SELAM VE SEVGILER.
HATICE.

Admin said...

ASLICIM ALLAH KAVUSTURSUN, HAYIRLISI ILE GITSIN, BI DAHA GELSIN:)))

one ben bir sey said...

aslıcım,
lazanyayı çok severim ama uzun süredir yapmıyordum yapacağım,
bizim burada satılanlarda acaba fırınlanmaya hazır işlemine tutulmuşlarmı diyede merak ettim şimdi hava yağmurlu ama gidip bir bakayım :)
sevgilerimle

eXTReMe Tracker