Sunday, December 23, 2007

Dolma'yi Taniyalim...

Dolma 2.5 yasinda

Dolma 2.5 aylikken....


Dolma 2004 Aralik ayinda bir ciftlikte dogdu. Su anda 3 yasinda ve erkek. Cinsi Shih-Tzu. Bu cinslerin anavataninin Tibet oldugunu ogrendim. Insanlara cok yakinlar cocuklari cok seviyorlar.
Disari ciktigimizda oynayan cocuklari durup seyrediyor ve oradan ayrilmak istemiyor.
Kopeklerle ilgili yapilan arastirmalarda sahiplerine ne kadar bagli olduklarini, insanlara cok iyi dost olduklarini devamli okurdum. Dolmaya sahip olduktan sonra insanlara bunlardan daha cok mutluluk verdiklerini ogrendim. Sadece kopek degil evimizde herhangi bir hayvan beslemenin bizi ne kadar oyaladigini ve huzur verdigini kabul etmeliyiz.
Biz ailece hayvanlari cok sevdigimiz icin Dolmayi cok iyi egitemedik. Hepimiz sevgimizle ayri ayri simarttik onu. Tabiki bu durumda Dolmada hic bir komutumuzu dinlemiyor. Cok zeki oldugu icin bizlerin sevgisinden faydalanip her istedigini yaptiriyor. Bu arada birde kacma huyu var. Disari ciktigimizda devamli tasmasini takiyoruz ama bir firsat buldugunda hemen kaciyor, hepimiz birden Dolmanin pesinden basliyoruz kosmaya artik nerede yakalayabilirsek. Sunu da soylemeliyimki bu hicte kolay olmuyor cunku o kadar hizli kosuyorki yetismemiz mumkun degil. Simdiye kadar olan kacma girisimlerinde basariya ulasamadi sans eseri yakaladik kendisini. Umarim bundan sonra bir daha kacmaz.
Sizlere Dolmayi biraz tanitmayi amacladim bu yazimda.
Herkese Mutlu ve Saglikli gunler diliyorum bir dahaki bulusmamiza kadar.
Sevgilerimle.

3 comments:

♥ KNITTING ART said...

CANIM - HOŞGELDİN...
Hatice'ciğim ne iyi yapmış "ısrar"
etmiş :).Ben DOLMA'yı o burnundan
"öperim".Her türlüsünü seviyoruz biz ailece.Ama yıllarca İŞ hayatı nedeniyle zor olacağından bir KEDİ ile avunduk.Belki önceki ziyaretin sırasında benim sayfamda resmini çekebildiklerimizi görmüşsünüzdür.
Hikayelerinizi bekliyorum.
Sevgilerimle-Mine

NuR said...

Blogunuz hayırlı olsun, tesadüfen geldim, Dolma'yı monitörden mıncırdım bile. Onun hemşehrisi bir şirine de bizde var. Himalayan cinsi bir kedi, bir erkek adı da Maço. Bizlerle yaşamı paylaşan harikalar, onların bizlere bir armağan olduğunu düşünüyorum. Onlarla yaşanan hikayeler kolay bitmez, bekliyorum
Sevgiyle kal

♥ KNITTING ART said...

ASLI'cığım seni ve dolma'yı ziyarete geldim.Benim küçük kızıma da gösterdim de o da BAYILDI.Özellikle karda zıplayarak dolaşmalarına bayılırım.Seyrine doyum olmuyor onların neşelerini...:))Güzel hafta sonları diliyorum canım.Ailene de sevgiler-Mine

eXTReMe Tracker